Oog vitamines

Vitamine C

Vitamine C heb je elke dag nodig om je lichaam optimaal te laten functioneren. Voldoende vitamine C zorgt dus ook voor beter zicht.

MEER OVER VITAMINE C

Omega 3

Omega 3 is belangrijk voor goed zicht. Zowel op jonge als oudere leeftijd. Vette vis is een voorname bron van Omega 3.

MEER OVER OMEGA 3

Luteïne

Ons netvlies is belangrijk voor goed zicht. Voldoende luteïne zorgt voor een gezond netvlies. Voeding met veel luteïne is dus zeer belangrijk.

MEER OVER LUTEÏNE

Zeaxanthine

Zeaxanthine helpt onder andere bij het opruimen van afvalstoffen. Deze stoffen zorgen voor minder goed zicht.

MEER OVER ZEAXANTHINE

Vitamine E

Vitamine E beschermt het oog en al zijn cellen. Hierdoor zorgt het voor behoudt van scherp zicht. En gezonde ogen.

MEER OVER VITAMINE E

Vitamine A

Het netvlies zet licht om in signalen aan de hersenen. Vitamine A zorgt voor een goede overgang. En een gezond netvlies.

MEER OVER VITAMINE A

Zink

Voldoende zink is belangrijk voor het oog. Het beschermt tegen UV. En helpt slecht nachtzicht voorkomen.

MEER OVER ZINK

Vitamine B1

Vitamine B1 zorgt voor de energievoorziening van het lichaam. Hierdoor helpt het bij voorkomen van oogziektes.

MEER OVER VITAMINE B1

Vitamine B2

Vitamine B2 zorgt voor de zuurstofvoorziening rondom het oog. Daarnaast voorkomt het oogziektes. En houdt het zicht scherp.

MEER OVER VITAMINE B2